Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A rugalmas időbeosztás, illetve önálló munkavégzés biztosan sokak számára csábító feltételek, ugyanakkor a biztosítási szakemberekkel kapcsolatban sajnos valóban fennáll egy-két prekoncepció. Egy tapasztalt értékesítő válaszain keresztül mutatjuk most be, pontosan mire is kell számítania annak, aki ez iránt a szakma iránt érdeklődik. Markos Máté biztosítási szakembert kérdeztük.

Hogy került a biztosítási területre? Előtte mivel foglalkozott?

„Mindig olyan területen dolgoztam, ahol a beszéddel és emberekkel kellett foglalkoznom. A főiskolán HÖK-ösként dolgoztam, majd reggelente (7-től 10-ig) pénzügy és számviteli ismereteket tanítottam angolul. Hétvégente foci játékvezetőként tevékenykedtem.

22 éves koromban, a főiskolás barátom édesapjával találkoztam, aki biztosítási tanácsadó volt. Ő vezetett be a biztosítási szakmába. Nem sokkal később tudtam, hogy ezzel szeretnék foglalkozni, és saját céget fogok alapítani.”

Milyen egy jó biztosítási szakember Ön szerint? Milyen tulajdonságok, személyiségjegyek elengedhetetlenek ehhez a szakmához?

„Az Igazi Sales-es szakmailag kifogástalan tudással bír. Szeret beszélgetni az emberekkel, és érzékeny az ügyfelek rezdüléseire.

A megrendelő érdekeit tartja szem előtt, hiszen ha az ügyfél elégedett, akkor hosszútávon mindenki jól jár. A biztosítási szakembert később ajánlják másnak is, így sosem lehet tudni, mekkora potenciál rejlik egy megfelelően kiszolgált ügyfélben. Figyel a beszélgetés közben a másik félre. Felméri, hogy a későbbi ügyfélnek mire lehet szüksége, amiről esetleg még nem is tud.”

Milyen egy biztosítási szakember munkája?

Milyen előrelépési lehetőségek vannak ebben a szakmában?

„Mivel én nem dolgoztam soha biztosító társaságnak, így erről nem rendelkezem átélt információval. Persze tudom, hogy a biztosító társaságok esetében végig lehet járni a ranglétrát.

Nálam a cégnél, mivel mi független tanácsadók vagyunk, szakmai előrelépésről beszélhetünk elsősorban.

Mivel a biztosítási termékpaletta nagyon széles, és sok a biztosító a piacon, így mindenki meg tudja találni a számára kedves területet.”

Milyen nehézségekkel néz szembe nap mint nap?

„A rossz értékesítők által hátrahagyott bizalmatlanságot az emberek részéről a legnehezebb leküzdeni.

Ha valaki meghallja azt, hogy biztosítással foglalkozom,rögtön bezárkózik attól félve, hogy rá akarok sózni valamit, vagy attól tartva, hogy úgy is átverik…

A másik nehézség, hogy ezt a szakmát kevesen merik elkezdeni a jutalékos rendszer miatt. Én mindig olyan hivatást kerestem, ahol a javadalmazás szempontjából nincs felső korlát. Egy "rendes állás" esetében (édesapám megfogalmazása) nem lehet kitörni a keretek közül. A biztosítási szakmában nincs felső határ. Ha valaki ügyes és becsületes, akkor szépen lehet haladni. Persze az ellenkezője is igaz.”

Hogy néz ki egy napja? Milyen feladatai vannak?

„Ügyvezetőként foglalkoznom kell a céges ügyekkel, kötelezettségekkel, üzletkötőkkel. Az időmet ez is leköti, de beszéljünk az értékesítői, biztosítási szakember oldalról.

Reggel az első, hogy az emaileket átnézem, milyen halaszthatatlan ügyeket kell intézni. Fontos, hogy az adminisztráció meglegyen. Persze ezt nem hiszem, hogy szereti bárki is.Aztán következik a tervezés az ügyfél látogatások, tárgyalások tekintetében.

Ha valaki jó sales-es, rengetegen keresik a segítségét kérve. A telefon megállás nélkül csörög, el lehet veszni a zűrzavarban. Fontos, hogy többfelé tudjunk figyelni és tudjunk priorizálni. Számomra a dél az egyik fontos időpont a napban. Akkor tudok relaxálni az egész napos hajtás közben, például egy squash meccs keretein belül.”

Mi okozza az Ön számára a legnagyobb sikerélményt?

„Ha az ügyfél elégedetten írja alá a szerződést. Távozáskor az ügyfél kézfogása elégedettséget sugall, és az arcán ott rejlik a hála.”

Ha valaki a biztosítási szakember szakmán gondolkozik, miket tanácsol neki?

„Szeressen az emberekkel beszélgetni. Nem csak a munkája miatt. Tudjon meg minél többet az emberekről általában.

Türelemmel, kitartással, elszántsággal vesse bele magát ebbe a szakmába. Folyamatosan tanuljon, de ne csak a szakmát, hanem általánosságban; hogy tudjon bárkivel beszélgetni.

Segítsen másoknak, tervezzen hosszútávra. Ha ez mind teljesül, a siker (szakmai, anyagi) nem maradhat el!”

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala