Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Azt mondják, hogy a rokonait nem válogathatja meg az ember, ugyanez a helyzet a munkatársakkal is, azzal a különbséggel, hogy velük nem évente kétszer találkozunk, hanem sokszor az ébren töltött időnk jelentős százalékát egy légtérben töltjük. Együttműködni és kommunikálni velük kötelező, így nem tehetünk mást, mint megtanulni, hogyan kezelhetjük őket okosan.

Nézzük a négy legjellemzőbb típust, és a legjobb stratégiákat!

1. A bájolgó

Kevés idegesítőbb dolog van, mint amikor egy munkatársunk látványosan hízeleg bizonyos kollégáknak, így próbálva jó benyomást kelteni. Különösen kiábrándító, amikor azt látjuk, hogy kedveskedő viselkedésük célba ér, és a főnök is jól reagál rá. Az ilyen kolléga gyakran átnéz rajtunk és a munkán, amit elvileg együtt kellene végeznünk vele.

Így reagáljunk:

Vegyük észre, hogy a főnök azért fogadja jól a hízelkedést, mert mindenki szereti a dicséretet. De attól, hogy valakitől jól esnek a kedves szavak, még nem jelenti azt, hogy az illető iránt tiszteletet is éreznek. Márpedig a negédes viselkedésről elhíresülni nem a legjobb szakmai ajánlólevél. Végül azt is tudatosítsuk magunkban, hogy a hízelkedőnek tűnő kolléga valószínűleg egy kedves ember, akitől lehet, hogy sokat tanulhatnánk kommunikációból és emberismeretből.

2. Az „egyéniség”

Ő az iroda „menő arca”, egy igazi egyéniség, akit azonnal észre kell venni, ha valahová belép. Bátran viselkedik és megszegi a szabályokat: visszabeszél a vezetőknek, provokatív vicceket ereszt el, nagyhangú és gyakran elkésik. Mindezek azonban láthatóan nem befolyásolják a karrierjét. A "nem törődöm semmivel" hozzáállása rossz hatással van ránk, főleg, hogy kifogásolható viselkedése ellenére élvezi a főnök bizalmát.

Így reagáljunk:

Nézzünk magunkba és tegyük fel a kérdést: Miért van ránk ekkora befolyással az illető viselkedése? Miért képes negatív érzelmeket felhozni bennünk, amikor a munkánkat igazából nem is befolyásolja? Tudomásul kell vennünk, hogy lehet, hogy az illető személyes okoknál fogva protekciót élvez a cégnél, de az is lehet, hogy olyan jó abban, amit csinál, hogy a vezetők elnézik neki könnyelmű viselkedését. Az is előfordulhat, hogy olyan karizmatikus egyéniséggel rendelkezik, mellyel mindenkit megnyer. Bármi álljon is a háttérben, ne próbáljuk meg utánozni őt. Maradjunk vele jó kapcsolatban, de legyünk tisztában saját határainkkal és koncentráljunk saját erősségeinkre.

Hogyan kezeljük a kellemetlen munkatársakat?

3. A kontroll mániás

Ez az egyik legtipikusabb hiba egy főnök esetében, különösen újonnan kinevezett vagy nagyon fiatal vezetőknél gyakori viselkedés. Nem bízik abban, hogy a kiadott feladatot el tudjuk látni és folyamatos igénye mások kontrollálására arra sarkallja, hogy a legapróbb részletekig beleszóljon abba: mit, hogyan és mikor csináljunk. Vesztegeti az időnket, hátráltat és semmivé teszi a motivációnkat. Az ilyen főnök mellett az élet folyamatos stresszt jelent.  

Így reagáljunk:

Ne próbáljuk őt megváltoztatni, inkább alkalmazkodjunk hozzá. Információt szeretne kapni mindenről? Adjuk meg neki. Számoljunk be neki rendszeresen előrehaladásunk részleteiről és ha bármi felmerül, kérjünk tőle tanácsot e-mailen vagy telefonon. Ezzel segítünk neki abban, hogy ne aggódja túl magát és érezze, hogy a dolgok sínen vannak. A mikromenedzser hiperaktivitása mögött ugyanis sokszor nagyfokú bizonytalanság és bizonyítási kényszer áll.

4. A networking specialista

Napjainkban a kapcsolatépítés jelentősége felértékelődött, és vannak, akik ezt szinte már túlzásba viszik. Az ilyen típusú kolléga folyamatosan úton van, mindig "valakivel ebédel", rengeteg ismerőse van a szakmai közösségi oldalakon, minden szakmai rendezvényen ott van, bizottsági tag, hiperaktív az interneten és mindenkit ismer. Napjai ezeknek a "kötelességeknek" a bűvkörében telnek, a munkaköri leírás szerinti feladatai pedig jobb híján a csoport többi tagjára maradnak.

Így reagáljunk:

Fontos tudatosítanunk, hogy attól, hogy az illető más típusba tartozik kommunikációs szempontból, az nem jelenti azt, hogy felesleges tagja a közösségnek. Ne feledjük, hogy a hiperaktív kommunikátorok nem rossz emberek és gyakran értékes dolgokat csinálnak a vállalat számára. Figyeljünk rá, hogy mindenkinek legyenek világosan meghatározott elszámoltatható kötelességei, amelyek alapján a főnök meg tudja ítélni hozzájárulásukat a csapatmunkához. Vigasztalódjunk azzal, hogy ha az illető valóban olyan jó személyes márkaépítő, akkor valószínűleg már nem sokáig lesz a kollégánk!

Fontoljuk meg a fenti tanácsokat és kamatoztassuk sikerrel munkahelyi kapcsolatainkban. Még nem találtuk meg álmaink munkahelyét? Folyamatosan figyeljük a legfrissebb álláslehetőségeket, vagy keressünk személyre szabott beállításaink szerint. Ha növelni akarjuk esélyeinket, töltsük fel önéletrajzunkatkérjünk hírlevelet és Facebook értesítést, illetve töltsük le a mobil applikációt - Androidra ittiPhone-ra itt. Minél több lehetőséget és információt vizsgáljunk meg, mert annál jobb döntéseket hozunk majd.

Készítette: Khojaste K