Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A hagyományos juttatások, mint például a nyugdíjjal kapcsolatos kedvező konstrukciók, a céges autó vagy a bónuszok már nem elegendőek ahhoz, hogy a legjobb tehetségeket a vállalat magához vonzza. Érdemes egy kicsit utánajárni, milyen dolgokat tart vonzónak ez a generáció, ugyanis nem ritkán ezek a vállalati márkaépítés során is jól kamatoztathatóak. Az Y-generáció a közösségi médiában profi, így egy-egy jól sikerült kampány vagy rendezvény autentikus módon erősítheti a munkáltatói márkát is” - mondta el a Profession.hu-nak Szilveszter, aki 6 éve foglalkozik céges imázsépítéssel, korábban pedig 4 éven keresztül vezette egy kiskereskedelmi lánc HR osztályát.

1. Well-being, életérzés juttatások

Ez az a generáció, aki elődeinél sokkal több figyelmet fordít az élet élvezetére, és általánosságban véve rendkívül egészség- és életmódtudatos.

„Jó példa erre az élmény alapú megközelítésre, amikor néhány éve a Facebook-on futótűzként terjedt egy londoni pénzügyi adminisztrátor jól sikerült fotója, amit reggeli kávéjáról készített. A hölgy reggel munkába menet egy népszerű kávézóláncban váltotta be a kávékupont, amit a cégtől ajándékba kapott. A fényképen a gőzölgő forró ital, a kávézó ablakából látható karácsonyi forgatag és a céges kuponfüzet volt látható, alatta a felirattal: „Imádom a munkahelyemet!”

Az ilyen és ehhez hasonló apróságok sokszor nagyobb értéket képviselnek a munkavállaló szemében, mintha a kuponfüzet értékét pénzben nyújtották volna át neki. Az Y-generáció rajong bizonyos márkákért, amelyek divatosak és egyfajta laza, trendi életérzést árasztanak. Ha sikerül megtalálni ezeket a „szeretem- márkákat”, akkor nagy eséllyel fog sikert aratni a cafeteria juttatás, mindez úgy, hogy a vállalatnak nem kell mélyen a zsebébe nyúlnia.”

Az Y-generáció számára sokat jelentenek a fittness bérletek, a céges keretek között megszervezett sportolási lehetőségek vagy sporteszközökre beváltható utalványok. Az ezredfordulósok szívesen vesznek részt menedzserszűrésen is, de a masszázssal vagy a céges jógával is örömet okozhatunk nekik.

Ilyen juttatásokra vágyik az Y-generáció

2. Társasági események

Az Y-generáció a „work hard, play hard”, vagy is a kemény munka és minőségi kikapcsolódás kettősét tekinti ideálisnak. Egy cégen kívüli szórakoztató rendezvénynek igen sok pozitív hozadéka lehet: erősíti a közösséghez tartozás érzését, felfogható egyfajta csapatépítésnek, jó hangulatot teremt és erősíti a munkáltatói márkát.

A dolgozók nagy eséllyel posztolják büszkén az ilyen jellegű rendezvényeken készült fotókat, ez pedig segít a toborzásban is, hiszen más, Y-generációs tehetségek számára is vonzóvá teszik a céget.

3. Karrierfejlődés

Ez az a korosztály, aki befektetésként tekint első vagy második munkahelyére. Nem túlélni szeretné a napot, hanem tanulni, fejlődni, készségeit gyarapítani és idővel továbblépni. Ha ezt biztosítani tudjuk számukra tanfolyamok, szakmai tanulmányutak, nyelvi vagy egyéb képzések által, akkor az óriási vonzerőt és megtartó erőt jelent számukra.

4. Rugalmas munkaidő

Ez a generáció nagyra értékeli a munka-magánélet egyensúlyát. A 9-17 óráig tartó munkaidő nem feltétlenül ideális egy olyan korosztály számára, ami a technológiának köszönhetően már szinte non-stop elérhető.

Ha van rá lehetőség, engedjük meg, hogy adott esetben később kezdhessenek, elkerülve így a reggeli csúcsforgalmat, vagy heti egy napon home office üzemmódban dolgozzanak. Ezek az apró kedvezmények azt jelzik számukra, hogy a munkaadó megbízik bennük, felnőttként kezeli őket és a teljesítményük alapján értékeli őket.

5. Több szabadnap

A legtöbb munkahelyen kőbe vésett a szabadnapok száma, így egy kis kedvezmény ezen a téren szintén pozitív irányba változtatja meg a munkavállalók, illetve az álláskeresők véleményét a vállalatról. Külföldön láthatunk példát arra, hogy a nemdohányzó kollégáknak extra szabadnap jár, de az sem ritka, hogy a cég már az álláshirdetésbe beleírja, hogy a munkavállaló születésnapja szabadnap!

6. Innovatív munkakörnyezet

Az Y-generációsok azok, akik számára egy vonzó irodaház döntő lehet abban, hogy elfogadnak-e egy állásajánlatot, vagy hosszú távra terveznek-e a vállalatnál. A külsőségek is fontosak számukra, csakúgy, mint a játék és a munka egyvelege. A pingpongasztal, a csocsóasztal, a közösségi tér, a pihenőszoba és egyéb kényelmi, kreativitást serkentő dolgokat nagyra értékelik. Ha minderre nincs is lehetőség, az olyan, komfortérzetet növelő juttatások, mint az ingyenes gyümölcstál, a kávéautomata vagy céges ebéd szintén sokat jelenthetnek a kollégáknak.

Gondoljuk át a fentieket, és tegyünk azért, hogy a munkavállalók számára vonzó munkahelyet teremtsünk. Amennyiben épp vannak nyitott pozícióink, a Profession.hu csapata nagy segítségünkre lehet  az optimális jelöltek kiválasztásábanEzzel sok időt és energiát spórolhatunk meg. Ráadásul az állásportál adatbázisában több százezer önéletrajz is rendelkezésünkre áll, amely naponta kb. 400 további önéletrajzzal bővül.


 Készítette: Khojaste K

                      A Profession.hu Facebook oldala

                      A Profession.hu Instagram oldala