Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

„A magas fluktuáció egy olyan vállalati betegség, amelyet leginkább egy vírushoz tudnék hasonlítani: az egész céges kultúrát megfertőzi, hiszen nemcsak az újonnan belépőkre, hanem az egész közösségre kihatással van” – meséli Anita, egy kreatív ügynökség senior HR partnere, aki egy olyan időszakban csatlakozott a vállalathoz, amikor egy-egy új kolléga átlagosan 4-10 hónap után távozott a cégtől. „Az ilyen fluktuációs arányt már nem lehetett csupán munkaerő-piaci trendeknek, vagy toborzási-kommunikációs hibáknak betudni, tisztában voltam vele, hogy a belső segítő folyamatokat kell fejleszteni, mert az új kollégákat minden bizonnyal nem egy támogató közeg fogadta.”

Anita szerint az alábbi 4 dolgot tehetjük, hogy az új kollégák sikerrel vegyék az akadályokat:

Tudatosítsuk a csapatban, hogy nem ideiglenes „játékosról” van szó

„Amikor egy cégen belül egészségtelen szintre lép a belépők-kilépők aránya, akkor a csapat többi tagjának az az érzése támadhat, hogy mindenki „ideiglenesen” van csak a cégnél, és emiatt próbálják minimálisra venni a beléjük fektetett energiát. Ez egy természetes reakció, hiszen mindannyian próbálunk gazdálkodni erőforrásainkkal. Éppen ezért jó, ha tudatosítjuk a csapatban, hogy egy kolléga távozása adott esetben hónapok HR és menedzsment munkáját teheti a nullával egyenlővé, az anyagi veszteségekről nem is beszélve, így a beilleszkedés maximális segítése nem opció, hanem elvárás a munkavállalók részéről. A csapat számára ráadásul az a legjobb, ha stabil, jól összeszokott emberekkel kell együtt dolgozni, így saját jól felfogott érdekük is, hogy az illető lelkesen és örömmel vegye az akadályokat.”

Ismerkedjünk meg a jelölttel a kezdés napja előtt

„Ha van rá lehetőség, hívjunk be pár embert a csapatból az állásinterjúra, hogy már ott megismerkedjenek leendő kollégájukkal. Ez azét is fontos, mert a legtöbbször a személyes szimpátiára, illetve annak hiányára lehet visszavezetni a munkavállalói konfliktusokat.

A kezdés előtti hetekben pedig nyílt nap jelleggel vezessük körbe az új kollégát, hogy ismerkedjen a közeggel és a csapattagokkal. A legfontosabb, hogy ösztönözzünk őszinteségre mindenkit: ha a munka abból áll, hogy ügyfelek telefonhívásait kell fogadni napi nyolc órában, akkor mondjuk el már rögtön az elején. Ne essünk abba a hibába, hogy megpróbáljuk másnak beállítani a pozíciót annak érdekében, hogy minél előbb találjunk rá valakit. A kollégákat pedig készítsük fel arra, hogy az illető pontosan milyen munkaköri feladatokkal lesz felruházva és csak az azzal kapcsolatos ügyekben keressék az illetőt. Ezzel rengeteg félreértést és sértődést el tudunk kerülni.”

Így navigáljuk az új kollégát!

Kezdjük tréninggel!

„Ez az a lépés, ami talán legjobban meghatározza egy új kolléga jövőbeli sikerét. Gondoljunk csak bele: az új információkon és a tanulási lehetőségeken kívül ez egy jelzés az illető számára, hogy komolyan veszik, bíznak benne és számítanak rá. A képzés arra is lehetőséget ad az illetőnek, hogy megtapasztalja a munka különböző oldalait, és ezáltal később ki tudja alakítani saját egyéni stílusát.”

Jelöljünk ki mentort!

„A „Bemutatom XY-t, mindenki segítse a munkáját” felkiáltás sajnos nem vezet eredményre. Ami mindenkinek szól, azt valójában senki nem veszi magára, és felelősök hiányában elmaradhat a valódi segítségnyújtás. Mindegy, hogy milyen pozícióról van szó, jelöljünk ki egy mentort és ezzel két legyet ütünk egy csapásra: a mentornak kijelölt kolléga felé ez egy jelzés, hogy elégedettek vagyunk vele és jó szakembernek tartjuk, az új kolléga felé pedig azt sugallja, hogy már az első naptól fogja komolyan vesszük és számítunk rá!

A bizalmi faktoron kívül egy mentor azért is elengedhetetlen, mert kell egy kijelölt ember, aki leellenőrzi az új kolléga munkáját és kiszűri a hibákat, még mielőtt azok a cég hírnevét romboló bakikká nőnének. A mentor adjon azonnali visszajelzést minden kritikusabb döntés után, amit az új kolléga hoz. Az is jó ötlet, ha napi egy bíztató e-mailt küld a számára, és jelzi, hogy készen áll a segítség nyújtásra, amennyiben szükség van rá, miközben megadja neki a kellő szabadságot.”

 

Fogadjuk meg a fenti tanácsokat és közben folyamatosan figyeljük a legfrissebb álláslehetőségeket, vagy keressünk személyre szabott beállításaink szerint. Ha növelni akarjuk esélyeinket, töltsük fel önéletrajzunkatkérjünk hírlevelet és Facebook értesítést, illetve töltsük le a mobil applikációt - Androidra ittiPhone-ra ittMinél több lehetőséget és információt vizsgáljunk meg, mert annál jobb döntéseket hozunk majd.


 Készítette: Khojaste K

                      A Profession.hu Facebook oldala

                      A Profession.hu Instagram oldala