Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

A viselkedésalapú kérdésekről van szó, vagyis amikor az interjúztató arra kér bennünket, mutassuk be, hogyan cselekedtünk és milyen eredményeket értünk el bizonyos múltbéli helyzetekben, válaszainkból ugyanis készségeinkre, gondolkodásmódunkra, talpraesettségünkre és személyiségünkre is következtethet. A szakmai felkészültségen túl leginkább ezek mentén tűnhetünk ki a többi álláskereső közül, mivel ezek mind tapasztalatainkra alapoznak. Kránitz Éva álláskeresési tanácsadó szerint nemcsak az számit, amit mondunk, a hogyan is sokat nyom a latban: kezünk legyen látható a beszélgetés alatt, tenyerünk ugyanis nagyon sokat elárul rólunk. 45 fokban elfordítva őszinteséget mutat, lefelé fordítva magabiztosságra utal, 90 fokban egymás felé fordítva pedig azt sugallja, hogy értünk ahhoz, amiről beszélünk.

1. Melyik volt a leghosszabb távú döntése, amelynek során messzire kellett előretekintenie az időben?

Az ilyen típusú kérdéseknél indításként érdemes egy-két mondatban összefoglalnunk a helyzetet, majd négy-hat mondatban, aktív, cselekvő igéket használva kifejtenünk, mit is tettünk ebben a szituációban, végezetül pedig következhet az elért eredmények, tanulságok összefoglalása. Munkakörtől függően igyekezzünk olyan példát találni, amely proaktív hozzáállásunkról, konstruktív és felelősségteljes gondolkodásunkról, szükség esetén rugalmasságunkról is tanúbizonyságot tesz. Ez lehet egy ismeretlen, innovatív technológia bevezetésével kapcsolatos tapasztalatunk, korábbi csapatunk átszervezésének döntése, előkészítése és kimenetele, vagy egy befektetés, és az ezzel járó kockázatelemzés, végrehajtás, illetve a pozitív vagy negatív mérleg. Amennyiben először pályázunk vezetői pozícióra, de nem rendelkezünk ilyen jellegű gyakorlattal, számoljunk be olyan komolyabb projektekről, és az azokkal kapcsolatos szerepünkről, amely igazolja vezetői képességeinket.

3+1 kérdés, amin az állásinterjú múlhat - álláskeresés, állásinterjú, felkészülés

2. Mondjon egy példát arra, amikor kitűzött maga elé egy célt, amit később elért!

A kérdező azt szeretné kideríteni, hogy mennyire vagyunk képesek a célkitűzésre és a tervezésre. Ennek tükrében egy olyan helyzetet válasszunk, amikor valóban jelentősége volt számunkra az adott célnak, és átgondolt stratégiát kellett felállítanunk az elérése érdekében. Marketingesként vagy értékesítőként szemléletes lehet annak bemutatása, hogyan határoztuk meg év elején a teljes üzleti évre vonatkozó céljainkat, a főbb mérföldköveket, milyen, szempontokat, rizikófaktorokat vettünk figyelembe, majd ejtsünk néhány szót a tervünkről is, amely mentén a megvalósításba kezdtünk: mennyire volt működőképes, miben kellett módosítanunk, végül pedig összegezzük az eredményeket. Elképzelhető, hogy pozitív példa helyett az interjúztató egy kudarcunkra kíváncsi, és arra, hogy hogyan is kezeltük azt, minek tulajdonítjuk a negatív végkifejletet, és mit tanultunk belőle.

3. Mutassa be a legnehezebb ügyfélpanaszt, amivel eddig találkozott!

Ennél és az ehhez hasonló kérdéseknél tartsuk szem előtt, hogy az a válasz, miszerint mindenkivel megtaláljuk a közös hangot, így nem kerülünk igazán nehéz helyzetekbe, sokkal inkább hat túlzónak, mint reálisnak. Egy ügyfél elégedetlensége nem feltétlenül a mi munkánkat minősíti, ezért bátran meséljük el, de természetesen maradjunk objektívek. Vázoljuk a panasz jellegét, okát, majd részletezzük, hogyan oldottuk meg azt: az interjúztató azt szeretné kideríteni, hogy felmértük-e az ügyfél igényeit, mérlegeltük-e a körülményeket, milyen módon kommunikáltunk, és sikerült-e feloldanunk a feszültséget, ezért igyekezzünk minderre kitérni. Amennyiben nem dolgozunk közvetlenül ügyfelekkel, meséljünk el egy munkatársi konfliktust és annak kezelését.

+1 Főnöke elment nyaralni egy hétre, és mielőtt elutazott, küldött önnek egy feladatot. Néhány fontos kérdésre még választ kell kapnia, viszont nem tudja elérni a főnökét. Mit tesz?

A feltevésen alapuló kérdések is gyakoriak az állásinterjún, mivel jól visszatükrözik problémamegoldó képességünket, a munkához való hozzáállásunkat. Többnyire valamilyen nehézséget vet fel a kérdező, és az érdekli, hogy milyen gyorsan tudunk erre reagálni. A felvetést ajánlott több szempontból is megvizsgálnunk, ebből ugyanis kiderül, hogy nem blokkolunk le váratlan helyzetekben sem. Például kezdhetjük azzal, hogy megpróbálnánk felhívni felettesünket, de ha nem járunk sikerrel, egy másik részleg vezetőjéhez fordulnánk, aki rendelkezhet a szükséges információkkal, esetleg főnökünk főnökét keresnénk fel. Amennyiben nem jutunk előrébb, mérlegelnénk a hiányzó adatok súlyát, és ennek függvényében felfüggesztenénk a feladatot, vagy saját belátásunkra hivatkozva igyekeznénk a legjobban teljesíteni.  

Kövessük a szakértő útmutatását, és mutassuk meg a legtöbbet, a leghitelesebben önmagunkból. Amennyiben még keressük a nekünk való munkahelyet, tartsuk szemünket a legfrissebb lehetőségeken, vagy keressünk személyre szabott beállításaink alapján. Frissítsük önéletrajzunkat, és jelentkezzünk minél több helyre. Legyünk naprakészek, kérjünk hírlevelet és Facebook értesítést!

 

Készítette: Istók Nikoletta

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: álláskeresés, munka, karrier, állásinterjú, felkészülés