Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Pályamódosítás

Hamarosan vége a nyárnak, ami azt jelenti, hogy mindenki igyekszik még egy utolsó pillanatos nyaralást bepréselni a jó időbe. Igen ám, de mielőtt végképp lecseréljük a munkahelyi cipőt strandpapucsra, győződjünk meg róla, hogy nem hagyunk félbe semmit! Nincs annál kiábrándítóbb, amikor a medencéből kell kiugranunk, mert valami fontos dolgot elfelejtettünk elintézni, és szükség van ránk.

Inkább dolgozzunk a szabadság előtti néhány napban egy kicsit többet, de gondoljunk arra, cserébe mennyire jó lesz, ha a nyaralás során a legfontosabb kérdés, amit el kell döntenünk az lesz, hogy lángost vagy főtt kukoricát együnk.

Íme a szabadság előtti teendő listánk:

Néhány héttel előtte: véssük bele az összes naptárunkba!

Sajnos hallottunk már olyan esetről, hogy valaki lelkesen gyűjtögetett és tervezgette a  nyaralását, majd az utazás előtt néhány nappal kiderült, hogy figyelmetlen volt és nem számolt egy nagyon fontos munkahelyi kötelezettségével, ami miatt korábban haza kellett repülnie egy tripla árú repülőjeggyel.

A tanulság? Mielőtt lefoglalnánk akár egy szobát, akár egy fapados repülőjegyet, mindenképp egyeztessük a tervezett dátumot a feletteseinkkel és kollégáinkkal. Beszéljük át, hogy nem esik-e semmilyen fontos találkozó arra az időszakra, és győződjünk meg róla, hogy minden közös szabadságos naptárba felvezettük az utazásunkat.

Ugyanakkor ne felejtsünk el arra is rákérdezni, hogy biztosan van-e elég szabadnapunk!

Néhány héttel előtte: dolgozzunk előre!

Írjunk egy listát az aktuális projektjeinkről, feladatainkról, és vegyük sorra, hogy miket kell mindenképpen befejeznünk, mielőtt elmegyünk, és melyek lesznek azok, amiket a visszatérésünk után zárunk le. Utóbbiak esetében jegyezzük fel, hogy hol tart a folyamat, és milyen feladatok lesznek még vele, ha visszajöttünk.

Osszuk meg és beszéljük át a listát a főnökünkkel, munkatársainkkal, hogy nehogy félreértés legyen belőle.

Ezután már nincs más dolgunk, mint tényleg befejezni azokat a teendőket, amiket kilistáztunk, még ha ez azt is jelenti, hogy egy-egy nap bizony az asztalunknál kell ebédelnünk, vagy esetleg kicsit tovább kell bent maradnunk. Elvégre, ki akarná a nyaralást egy hotel szobába zárva, a laptop előtt tölteni?

Amennyiben van olyan kollégánk, akinek át tudunk adni bizonyos feladatokat, mindenképp szánjunk rá időt, hogy ez valóban meg is történjen! Szervezzünk közös megbeszéléseket, amik során pontról pontra átvesszük vele, hogy miben is számítunk a segítségére, és milyen feladatai lesznek a távollétünkben.

Fontos, hogy a felettesünk is tudjon róla, kinek, és milyen munkákat adtunk át.

Szabadság előtti teendő lista

Egy héttel előtte: tisztázzuk le, mikor leszünk elérhetőek!

Ideális esetben egy nyaralásra pakolni nem lenne bonyolult feladat: fürdőruha – pipa, naptej – pipa, kedvenc könyvünk – pipa, laptop – itthon marad! Sajnos azonban sokszor előfordul, hogy nem tudunk egy teljes héten (vagy akár többön) át kikapcsolódni, azaz nem tehetjük meg, hogy egyáltalán ne legyünk elérhetőek. Mielőtt útnak indulunk, egyeztessük le a feletteseinkkel, hogy milyen mértékben várják el tőlünk, hogy ránézzünk az üzeneteinkre, emailjeinkre.

Ha olyan helyre megyünk, ahol előre tudjuk, hogy nem lesz internet hozzáférésünk, erről mindenképp tudassuk a munkatársainkat.

Húzzuk meg azért jó előre a határokat: nyugodtan mondjuk meg, hogy csupán naponta egyszer, esetleg 2 naponta a héten tudunk majd ránézni a telefonunkra, vagy emailjeinkre.

Egy nappal előtte: búcsúzkodjunk!

Bár már fél lábbal a buszon/autóban/repülőn vagyunk, ez nem ok arra, hogy a másik lábunkkal felrúgjuk a munkahelyi jómodort.

- A fontosabb ügyfeleket hívjuk fel, és telefonon mondjuk el nekik, melyik kollégánkat kereshetik, ha fontos dolog merülne fel.

- Állítsuk be a szabadság válaszüzenetet az e-mail fiókunkban: legyen benne a dátum, hogy mettől meddig nem vagyunk elérhetőek, pontosan mikor térünk vissza, és kit kereshetnek távollétünkben.

- Búcsúzzunk el a kollégáktól, esetleg vigyünk be egy kis süteményt, vagy szaladjunk ki kávékért, hogy még egy közös kávészünetet be tudjunk iktatni.