Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Segítséget kérni sokszor nehéz feladat, hiszen önmagunknak is nehéz bevallani és szembenézni azzal a ténnyel, hogy valamit nem tudunk megoldani egyedül. Ettől a helyzettől sokan sebezhetőnek, kiszolgáltatottnak érezzük magunkat, és arra törekszünk, hogy amennyire lehetséges elkerüljük az ilyen frusztráló szituációkat. Ha felismertük, hogy segítségre van szükségünk, be kell vonnunk valakit a helyzet megoldásába és nem szabad félnünk attól, hogy visszautasítást kapunk.

Dr. Heidi Grant, a Columbia Egyetem szociálpszichológusa, egy igen érdekes kutatást végzett a segítségkérés és nyújtás pszichológiáról arra vonatkozóan, hogy mi befolyásolja az embereket abban, hogy pozitívan reagálnak egy kérésre, vagy sem. Tanácsait érdemes megfogadnunk, ha sikeres segítségkérők szeretnénk lenni.

Néma gyereknek anyja se érti a szavát

A legfontosabb, ha úgy tetszik a nulladik szabály az, hogy ha kell, kérjünk. Talán evidensnek tűnik ez a mondat, de ha jobban belegondolunk, mégsem az. Idézzünk fel egy emléket, amikor kaptunk egy nehéz feladatot a munkahelyünkön, és egyszerűen képtelenek voltunk megbirkózni vele. Csak ültünk, meredtünk magunk elé az íróasztalnál, vagy szerencsétlen és eredménytelen próbálkozásaink közepette csak vártuk, hogy valaki felfigyeljen a szenvedéseinkre és segítő jobbot nyújtson felénk.

Kérjünk jól segítséget - munka, kollégák, segítségkérés

A kollégáink azonban nem látnak a fejünkbe, vagy ha mégis észreveszik, hogy nem boldogulunk, akkor is visszatarthatja őket a segítségük felajánlásától az, hogy esetleg úgy vélik, nincs is szükségünk támogatásra. A kéretlen segítséget sokan nem szeretik, így lehetséges pártfogóink, attól való félelmükben, hogy esetleg megbántanak minket, vagy undok és negatív reakciót váltanak ki a felajánlásukkal, inkább úgy tesznek, mintha észre sem vették volna a gondunkat.

A témában végzett kutatások is azt mutatták, hogy a munkahelyi segítségnyújtások kilencven százaléka konkrét kérés eredménye. Ha tehát szükségünk van rá, kérjünk! De hogyan kérjünk úgy, hogy kapjunk is?

4 tipp a sikeres segítségkéréshez

1. Fogalmazzunk pontosan!

Konkrétan és egyértelműen öntsük szavakba, mit és miért kérünk. Senki nem szeret rossz segítségnyújtó lenni, ezért van szükség annak pontos meghatározására, hogy mit várunk a másiktól és ez miben vinne előre minket. Így ő is könnyebben el tudja dönteni, képes és akar-e a segítségünkre lenni, vagy sem.

2. Ne magyarázkodjunk!

Ne haragudj, hogy erre kérlek, de…  Nem szívesen kérlek erre, de… Ismerősek ezek a panelmondatok? Ne hozzuk kellemetlen helyzetbe azt, akitől segítséget remélünk azzal, hogy ilyeneket mondunk neki. Hogyan is segíthetne örömmel bárki, ha mi magunk se szívesen kérjük erre?

Pályamódosítás

3. Kizárólag személyesen!

Tény: a személyes kontaktus alkalmával kért segítségre 30 százalékkal gyakrabban érkezik pozitív válasz. Ahelyett, hogy emailben, vagy üzenetben keresnénk fel remélt segítőnket, törekedjünk inkább a szemtől szembeni beszélgetésre, vagy legalább használjuk hagyományos funkciójában a telefonunkat és hívjuk fel az illetőt.

4. Adjunk visszacsatolást a sikerről!

Ha megkaptuk a támogatást, amire szükségünk volt, soha ne felejtsük el segítőnket tájékoztatni az eredményekről. Hiszen neki is az a legfontosabb, hogy érezze, volt értelme önzetlen erőfeszítéseinek. Az ilyen visszajelzések elégedettséggel töltik el a segítőt, hiszen információt kap arról, hogy érdemes volt közreműködnie a problémánk megoldásában.

Rengeteg helyzet adódik életünk során, amikor együttműködésre, egymás segítésére van szükségünk, és szerencsére senki nincs kizárólag saját magára utalva a világban. Olykor arra van szükségünk, hogy valaki segítsen rajtunk, máskor mi nyújthatunk támogatást másoknak.

Ha állást keresünk, vagy munkahelyet váltanánk, és ebben van szükségünk segítségre, mondjuk ki! Ha referencia kellene az előző munkahelyünktől, vagy személyes ajánlást remélünk egy volt kollégánktól, kérjük! Tegyük ezt úgy, hogy örömet okozzunk a kérésünkkel annak is, akitől a segítséget reméljük. Az állásajánlatok eléréséhez a technika áll készséggel a rendelkezésünkre, ehhez használjuk személyes beállításainkat, de érdemes figyelnünk a legfrissebb hirdetésekre is. Iratkozzunk fel hírlevélre és Facebook értesítésre is, hogy virtuális segítőnk azonnal jelezhesse, ha a vágyott pozíciónkba új munkavállalót keresnek!

 

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Címkék: munka, munkahely, kollégák, segítségkérés, önzetlenség