OK

Álláskeresési depresszió? Így előzzük meg!

Forrás: Profession.hu

Bárkivel előfordulhat, hogy valami miatt új munkahelyet kell keresnie, ami gyakran megterhelőbb lelkileg, mint gondolnánk.

Kirúgtak, megszűnt a munkahelyünk vagy mi magunk mondtunk fel? Bárhogy is történt, ezekben a helyzetekben közös, hogy hacsak nem volt korábban B tervünk, neki kell kezdenünk új állást keresni. Sokan az ilyenkor a nyakukba szakadt nagy szabadságot pozitívan fogják fel és örülnek, hogy van egy kis idejük pihenni, semmit tenni. A „mézeshetek” azonban hamarabb elillannak, mint gondolnánk és könnyen minden előjel nélkül ránk törhet a bizonytalanság és a kétségbeesés érzése. Cikkünkben összeszedtük, hogyan lehetünk hatékonyak a munkakeresésben és hogyan úszhatjuk meg az álláskeresési depressziót.

Legyen rendszer az életünkben

Ha nincs dolgunk, könnyen rendszertelenné válhatnak a mindennapjaink. Egyre később fekszünk le aludni, egyre később kelünk fel, és napok telhetnek úgy el, hogy semmi produktívat nem csináltunk. A hetek szinte észrevétlenül telnek el és egyre céltalanabbá válunk. Tekintsünk úgy az álláskeresésre, mint egy munkára! Keljünk fel minden reggel ugyanabban az időpontban és fordítsuk azt az időt állások böngészésére, az önéletrajzok kiküldésére, amit amúgy a munkahelyünkön töltöttünk volna. Ha pedig letelt a „munkaidőnk”, csináljunk valami mást, pihenjünk, ne aggodalmaskodjunk folyamatosan.

Bizony sokszor nem könnyű az álláskeresés, mivel lelkileg és anyagilag is megterhelő lehet - ne hagyjuk, hogy fejünk felé gyűljenek a fellegek!

Csináljunk magunknak programot

Könnyen belefásulhat az ember, ha egész nap otthon van. Ha nincs is semmi elintéznivalónk, ragadjunk meg minden alkalmat arra, hogy emberek között és a szabadban lehessünk! Ha nem zárkózunk be, sokkal nagyobb esélyünk van elkerülni a depressziót és munkát is hamarabb találhatunk, ha külső segítséget kérünk. Semmiképpen ne szigetelődjünk el és ne titkoljuk a barátaink, családunk előtt, hogy munkát keresünk.

Sportoljunk és táplálkozzunk egészségesen

Ha sokat alszunk, de mégis folyamatosan kimerültnek és fáradtnak érezzük magunkat, az egyértelműen a depresszió előjele. Könnyű ebbe beleesni, hiszen ha már hetek óta keresünk munkát eredménytelenül, könnyen ránk telepedhet a sikertelenség érzése. Ebben az időszakban igyekezzünk még jobban odafigyelni a testi jólétünkre, mint eddig! Legalább heti 3-4-szer sportoljunk és igyekezzünk egészségesen táplálkozni. Sokkal frissebbek és energikusabbak leszünk így szellemileg is.

Tanuljunk valami újat

Itt a soha vissza nem térő alkalom, hogy a szabadidőnket tanulásra fordíthassuk. Fejlesszük magunkat a saját területünkön vagy kezdjünk bele valami teljesen újba! Ha anyagilag megtehetjük, akár egy iskolába is beiratkozhatunk, de rengeteg ingyenes videó van az interneten, amiből lehet tanulni.

Ne adjuk fel

Munkát találni nem könnyű, ezt ne felejtsük el. Bár idővel egyre feszültebbekké válhatunk az esetleges visszautasítások miatt és attól, hogy az anyagi tartalékaink végesek, fontos, hogy próbáljunk pozitívak maradni. Ha elvesztjük a reményt, az a kisugárzásunkon is meglátszik, ami nem fog minket segíteni a következő állásinterjún.

Készítette: Profession.hu

A Profession.hu Facebook oldala

A Profession.hu Instagram oldala

Pályamódosítás

Az állás mentéséhez adja meg e-mail címét vagy jelentkezzen be profession.hu profiljába!