Önnek ajánljuk!

Nyitott pozíciók, amik érdekesek lehetnek az Ön számára!

Pályamódosítás

Új országok, új szokások, új emberek – legyen az munkaút, egy hosszabb nyaralás, vagy csupán egy hétvége a szomszédos országok valamelyikében, utazás közben az új impulzusoknak köszönhetően rugalmasabbak leszünk, nyitottabbak és inspiráltabbak. Olyan pluszt ad ez, amit egyik szakmai szeminárium vagy továbbképzés sem.

Együttműködés

Akár munkatársakkal, akár barátokkal vagy éppen a párunkkal utazunk, lesznek nehéz helyzetek, amik próbára teszik a türelmünket: egy hosszú várakozás átszállásnál, megértetni magunkat egy idegen nyelven, egy bosszantó eltévedés... Ilyenkor mindenképpen együtt kell tudnunk működni a másikkal, kompromisszumokat kell hoznunk, nyugodtan kell tudnunk kommunikálni.

De ugyanígy igaz ez akkor is, ha egyedül utazunk, hiszen ki kell lépnünk a komfortzónánkból, idegenektől kell segítséget kérnünk, ismeretlenekkel kell barátkoznunk.

Ezek a helyzetek – legyenek ott abban a pillanatban bármennyire is kényelmetlenek – nagyon sokat segíthetnek kapcsolatteremtő és problémamegoldó képességünkön.

Egy állásinterjún természetesen nagyon nagy hangsúly van a szakmai tudáson és tapasztalatokon, de jövőbeni munkáltatónknak az is legalább olyan fontos, hogy jó csapatjátékosok legyünk. Ha egy külföldi vonatállomáson toporogva, lekésve az utolsó vonatot, feszült helyzetben, fáradtan, türelmetlenül együtt tudunk működni öt másik emberrel, akkor a munkahelyen egy komplex projekt megoldása már nem okozhat problémát.

Odafigyelés másokra

Amikor utazunk és egy új kultúrába csöppenünk, nagyon fontos, hogy nyitott füllel, nyitott szemmel járjunk, és tisztelettel közelítsünk a helyi szokások felé. Az ázsiai országokban például, ha valakitől névjegykártyát kapunk, illetlenség egyből zsebre rakni. Egy kis ideig forgatgassuk a kezünkben, vizsgáljuk meg, olvassuk el a nevet, titulust, majd csak ezután tegyük el. Apróságnak tűnhet, de lehet, hogy egy sikeres megállapodás múlik rajta, ezért mindig tájékozódjunk az adott szokásokról utazásunk előtt.

Ha egy számunkra ismeretlen országban vagyunk, figyeljük meg a helyieket, kérdezzünk, kérjünk tanácsot, hagyatkozzunk rájuk. Tanuljunk meg hallgatni és tanuljuk meg kiengedni a kezünkből az irányítást. Úgy, ahogy egy helyi lakos tud csak elvezetni minket a legjobb, turistáktól mentes strandokra és éttermekbe, a munkahelyünkön is sokat tanulhatunk egy olyan kollégánktól, aki egy másik szakterületen dolgozik.

Aki világot lát, hatékonyabb lesz a munkahelyén!

Problémamegoldó képesség

Vannak olyan napok az irodában, amikor minden klappol. Jó a hangulat, pörögnek az események, minden elkészül határidőre, elégedettek az ügyfelek. És vannak olyan napok, amikor semmi nem jön össze.

Egy utazás során, ha elveszik a bőröndünk, késik a járatunk, elhagyjuk a bankkártyánkat, nem eshetünk kétségbe, és nem állhatunk ott egyhelyben, tehetetlenül. Talpraesettnek kell lennünk, cselekednünk kell, meg kell találnunk a leggyorsabb és leghatékonyabb megoldást.

Ugyanígy kell megközelítenünk azokat a helyzeteket is, amikor megcsúszunk egy határidővel, félreértünk egy ügyfelet, vagy rossz helyre érkezünk egy találkozóra.

Önállóság

Külföldön koránt sincs alattunk az a védőháló, amit otthon megszoktunk. Az időeltolódás miatt könnyen lehet, hogy nem tudunk a családra, barátokra csak úgy rácsörögni, nem értjük a nyelvet, a szokásokat. Kénytelenek vagyunk saját magunkra támaszkodni. Az ilyen helyzetek remekül felkészíthetnek minket azokra a szituációkra, amikor a munkahelyünkön magunkra maradunk egy projekttel, és éppen nem számíthatunk a felettesünk irányítására, tanácsaira.

Egy utazás abban is sokat segíthet, hogy hatékonyabban osszuk be az időnket, és átgondoltabban szervezzük az életünket.

Nem várt helyzetek

Egy utazás során bármikor akadhat egy olyan váratlan helyzet, amikor gyors döntést kell hoznunk. Felszabadul egy hely egy 2 napos dzsungel túrára, vagy a strandon megismert, új barátok elhívnak magukhoz egy házibuliba. A legjobb, ha ilyenkor nyitottan és rugalmasan kezeljük a szituációt. Ugyanígy előfordulhat, hogy a főnökünk egyik a pillanatról a másikra kér meg minket, hogy pakoljunk össze egy bőröndöt, mert másnap Bécsbe kell utaznunk, vagy kiad egy prezentációt, amit másnapra kell összeállítanunk.

A kulcsszó: rugalmasság

Egy szó, mint száz, foglaljuk le a repülőjegyet, ellenőrizzük, hogy érvényes-e az útlevelünk, és útra fel, hiszen nemcsak látószögünket szélesíthetjük, és a tapasztalati listánkat hosszabbíthatjuk, de az önéletrajzunkat is gyarapíthatjuk néhány hasznos, új készséggel!

Ha pedig esetleg hivatásszerűen szeretnénk utazni, nézzünk körül a számtalan utazással kapcsolatos állásajánlat között!